Tips Untuk Kekal Langsing Di Musim Raya.

4:20 PM 0 Comments A+ a-

Assalaamualaikum,

Ya Allah Besarnya Dugaan.

Esok bermula la pesta kunjung mengunjung ke rumah saudara mara...
Kalau di kampung rumah terbuka hari raya ni tertumpu pada hari pertama sahaja...hari raya ke 2..dah kurang feel dah..jadi kalau kita ada 6 orang mak saudara...6 buah rumah la kita kena pergi..
Pendek kata..semua rumah akan terbuka la hari tu...hehe



Setiap rumah tu..kita akan ditarik untuk makan...tak kira la perut kita mcm nk meletop dah...
Jadi...pandai2 la kita...
Ingat janji2 kita pada diri sendiri...jangan mudah lupa diri..makan ada caranya... biar nampak bersungguh...tapi dlm kuantiti yang sikit...paham?😊

Tips untuk kekalkan berat badan.

❤sebelum breakfast ambil 6 biji Lecithin...dia akan membantu menyerap lebihan lemak dlm makanan nanti...

❤elakkan minum air manis..

 ❤tak perlu la nk rasa semua biskut yg ada kat atas meja tu..
Sekeping tu share dgn suami..

❤tak perlu nk rasa semua juadah ..tadi dh mkn lemang
rumah mak ngah...mak uda...rasa nasi dagang pulak kat rumah maktih...rasa je tau...jangan tibai...

❤banyakkan bertegur sapa..gurau senda dari duduk menyuap2 je kerjanya...bonding gitu...

❤sebelum tidur..makan 4 biji Herblax...esoknya jangan keluar rumah selagi belum selesai perkara yg satu tu ye....

Ingat...hari raya di malaysia bukan sehari...bukan seminggu...tapi sebulan.
Jadi...beringat-ingatlah...
Sebaik2 perkara adalah yang
tidak berlebihan.

#tsunamishaklee
#hi5tsunamishaklee
#bondaedagang
#shakleetamanmelawati
#shakleesetiawangsa