Bagaimana Untuk Menjadi Umat Yang Proactive dan Progressive

1:25 AM 0 Comments A+ a-

Assalaamualaikum
Teringat pesan Baba Kak Long,
kalau nak murah rezeki, selepas solat subuh, jangan sekali2 tidur balik. Terus sahaja membuat aktiviti harian kita iaitu keluar mencari rezeki.
Alhamdulillah, pesanan ni dipraktikkan dari dulu, takkan tidur dah walaupun mengantok macam mana pun.
Kita sebagai umat islam mestilah menjadi hamba Allah yang proaktif dan progresif, tak boleh lemau dan menanti bulan jatuh ke riba sahaja sebaliknya kena rajin berusaha.
Untuk menjadi umat yang proaktif, kita kena berani dan berlumba2 untuk membuat sesuatu kebaikan. Contohnya, jika kita nak menjadi umat yang memberi, kita kena ada kedudukan ekonomi yang teguh.
Langkah terbaiknya memulakan perniagaan, kerana berniaga adalah satu yang sangat afdal dan 9/10 dari punca rezeki itu datangnya dari perniagaan.
Kita kena selalu berusaha keras untuk memperbaiki taraf kehidupan kita kepada yang lebih baik, dan juga membantu orang lain juga memperbaiki taraf kehidupan mereka.
Sebab tu Kak Long sangat bersyukur bila dijodohkan dengan Bisnes Shaklee ini.
Bukan sahaja Kak Long dapat menaikkan taraf kesihatan dan kewangan kami sekeluarga, tapi berpeluang juga untuk membantu orang lain mengatasi masaalah kesihatan mereka dan boleh membimbing mereka yang berminat untuk menjadikan ia sebagai punca pendapatan yang sangat afdal.
Kak Long sangat mengalu-ngalukan sesiapa yang ingin mengorak langkah memulakan bisnes yang afdal ini untuk menyertai Kak Long.
Huda Ismail
Mentor Bisnes Shaklee Anda
📱016-6646051
📝ID: 1192284