5 Petua Untuk Kekal Awet Muda

6:46 PM 1 Comments A+ a-


Nak tak kalau saya kongsikan beberapa rahsia atau petua untuk kekal awet muda?
Siapa pun tak mahu menjadi tua dengan cepat. Kalau boleh nak hidup sihat dan kekal awet muda sehingga bila-bila.Sebab itu lah ada yang sanggup berabis beribu ringgit untuk menjaga aset masing-masing terutamanya kulit.

Malang sungguh kita berada di dunia yang semakin ramai penduduk yang mana pencemaran berlaku di mana-mana, di dalam makanan, air yang kita minum dan juga udara yang kita sedut. Ini adalah penyebab di mana untuk kekal awet muda bukan lah satu yang mudah.




Di sini saya nak kongsi beberapa cara boleh kita usahakan untuk kekal awet muda

1)Berikan Otak Kita Keperluan Nutrient Yang Diperlukan


Apa yang anda masukkan ke dalam mulut anda boleh mempengaruhi fikiran anda. Dan adalah penting untuk kita memulakan pemakanan yang sihat seawal peringkat remaja dan dua puluhan bagi mengelak berlaku tekanan mental. Menurut Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit, orang dewasa Amerika yang berumur di antara 18-24 tahun paling ramai yang mengalami masaalah kesihatan mental.



Kumpulan bawah umur ini banyak tekanan, terutama hari ini dengan keadaan ekonomi yang lemah. 
Pemakanan yang sihat merupakan faktor utama untuk memerangi penyebab yang dikaitkan dengan tekanan mental seperti mengelakkan makanan yang diproses, gula, kafein dan alkohol. Ini akan mengurangkan permintaan untuk kelenjar adrenal, yang bertanggungjawab untuk merembeskan kortisol (hormon tekanan) dan memainkan peranan dalam menguruskan metabolisme anda. "

2)Kesimbangan Dalam Hormon


Kita perlu memantau kadar hormon di dalam badan kita, sepanjang hidup kita. Kita juga kena berusaha untuk mengekalkan keseimbangan atau memperbaiki ketidakseimbangan hormon kita kerana ia penting untuk memerangi penyebab penuaan, termasuk insomnia, libido rendah, kehilangan ingatan, dan berat badan yang tidak diingini.

Hormon mengawal segala-galanya di dalam badan dengan bertindak sebagai utusan kimia badan untuk memastikan organ-organ kita fungsi secara optimum. 
Sebagai contoh, kadar testosteron yanag rendah boleh mempengaruhi libido anda, sedangkan tahap progesteron yang rendah pula dikaitkan dengan insomnia dan gangguan tidur.
Seperti yang dinyatakan sebelum ini, terlalu banyak kortisol boleh menyebabkan pemikiran berkabus dan berat badan yang tidak diingini. 
Kronologi proses penuaan tidak dapat dihalang, tetapi cara anda melihat dan menangani emosi dan perasaan anda sepanjang hayat adalah kerap dikaitkan dengan keseimbangan hormon dan gaya hidup pilihan. "



3)Kawal Stress Anda


Stress yang kronik akan memulakan peningkatan dalam jumlah kortisol dirembeskan setiap hari, yang membawa kepada pertambahan berat badan, cepat marah, insomnia, gangguan mood, libido rendah, bacaan gula dalam darah yang tinggi, dan tekanan darah tinggi.

Beliau mencadangkan beberapa teknik mengurangkan stress, seperti pernafasan melalui perut dan yoga.
Senaman kardiovaskular juga membantu melegakan tekanan atau stress kerana ia meningkatkan tahap endorfin, sejenis 'good feeling''hormon.



4)Bina Kulit Yang Tahan Lasak


Organ terbesar kita iaitu kulit kita akan menunjukkan tanda-tanda penuaan lebih daripada mana-mana bahagian badan yang lain.

Langkah pencegahan yang paling penting yang anda boleh ambil ialah dengan meningkatkan tahap antioksidan dalam badan anda dan mengekalkan tahap kandungan vitamin A, C, D dan E yang mencukupi.
Makan banyak buah-buahan organik yang berwarna terang dan sayur-sayuran juga boleh meningkatkan tahap vitamin ini dalam badan kita. Vitamin bekerja kuat sebagai sunblock semula jadi untuk badan kita dan membantu dalam pencegahan penuaan kulit dan kanser kulit. "


5)Tidur Secukupnya


Dalam tahun lepas, penyelidik telah menemui beberapa bukti bahawa tidur (kualiti dan kuantiti) adalah sangat penting untuk pelbagai aspek kesihatan anda.

Walaupun anda tidur, tubuh anda sebenarnya akan memasuki satu komponen 'healing mode' yang bertindak memperbaiki kerosakan dan menyediakan badan anda untuk mengendalikan apa sahaja cabaran yang akan datang.

Tidak mendapat tidur yang cukup juga boleh membawa kepada penyakit-penyakit kronik bagi orang dewasa yang boleh memendekkan jangka hayat seperti Diabetes jenis 2. 
Para penyelidik mendapati bahawa tidur yang berkualiti rendah meningkatkan rintangan insulin sebanyak 82 peratus. 
Satu lagi kajian mendapati bahawa kekurangan tidur (kurang daripada 7.5 jam setiap malam) memburukkan lagi pengaruh genetik yang dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan obesiti. Sebaik-baiknya, anda perlu mencapai 7 jam hingga 9 jam tidur setiap malam dan itulah masa tidur sebenar , bukan hanya berbaring di tempat tidur. "



JOM KITA DENGAR PERKONGSIAN PENGGUNA SHAKLEE NI BAGAIMANA NAK DAPATKAN KULIT HALUS MULUS TANPA KESAN SAMPINGAN






Apa yang vitamin dan supplemen paling sesuai diambil untuk menjadi awet muda?




Vitamin Untuk Kesihatan Otak.



1.Omega Guard


2. Lecithin






Ostematrik untuk tidur yang nyenyak




GLA Complex Untuk Untuk Keseimbangan Hormon.






B Complex Untuk Kawal Stress






Vitamin Untuk Kulit Yang Sihat Dan Tahan Lasak




1. Vivix







2.Vitamin C






3.Vitamin E







4.Energising Soya Protein







5. Shaklee Collagen Powder








Wang boleh dicari tapi keremajaan yang hilang tiada penggantinya. Jangan terlalu berkira untuk melindungi apa yang sangat anda sayangi.


Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya, Kak Huda di nombor di bawah untuk dapatkan konsultansi yang eksklusif untuk masaalah anda.










Huda Ismail

www.wasap.my/60166646051

WA:016-6646051

IG: Misshuda_craft

FB: Isabella Bella


PENGEDAR SHAKLEE  TAMAN MELAWATI




Atau

Anda boleh terus membuat pembelian sendiri secara online vitamin-vitamin pilihan anda di link di bawah ini,






1 comments:

Write comments