Shaklee And Landmark Study

10:24 AM 0 Comments A+ a-


Apa maknanya Shaklee Landmark Study kepada saya?
Sangat besar maknanya, kerana bila saya faham mengenainya, saya berkata pada diri saya.. Alhamdulillah, terjawap segala persoalan saya selama ini.


Dari mula saya kenal Shaklee, memang saya dah yakin 100%, produk Shaklee selamat, berkesan dan di buat dari bahan semulajadi.
Tapi apa kurangnya produk lain yang tak kurang berprestij namanya di bidang pengeluaran supplemen?

Soalan ini selalu bermain di minda saya, sehinggalah saya membaca pasal Landmark Study yang pernah dibuat ke atas produk Shaklee dan produk lain.
Landmark Study dibuat oleh badan berkecuali yang tiada kepentingan dalam bisnes Shaklee.

Dalam ujian tersebut, 3 golongan dikaji serentak iaitu:
1. Individu yang makan supplement Shaklee selama 20 tahun.
2. Individu yang makan supplement dari brand lain selain shaklee.
3. Individu yang tak makan supplement langsung.
Semua individu atau sample diambil dari kawasan yang paling kurang pencemaran.
1000 orang telah dikaji bagi setiap golongan.

Keputusannya sangat mengejutkan.
Lihat graf di bawah.
Bar yang warna hijau tu mewakili orang yang makan produk shaklee. Sangat rendah peratus menjadi diabetes, kena serangan jantung, strok, dalam 2-3% sahaja.

Bar yang merah tu yang makan supplemen brand lain.
Sangat tinggi peratus yang kena penyakit-peyakit tadi.
Bar biru tu bagi orang yang tak makan apa-apa supplemen.
Agak tinggi peratusnya tapi tak seterok bar merah.
Jadi kalau nak makan vitamin atau supplemen jangan sembarangan ye.
Dan makan produk Shaklee akan membantu anda terus sihat.